Polisa Lease

€ 1.407 міс
€ 68.945

Morgan Plus 8 injection 3.5i V8 alloy body

injection 3.5i V8 alloy body

Leasebedrag
Maandbedrag (indicatief)
Marka
Morgan
Model
Plus 8
Kuzov
Cabriolet
Transmisiya
Handgeschakeld
Rik vypusku
1986
Palivo
Benzine
Probih
33.841 km
Cilinderinhoud
3.946 cc
Kleur
blauw basis
Aanschafprijs
€ 68.945
BTW/Marge
Marge
Kenteken
RB-47-TP
Autobedrijf
Vakgarage Rida
Plaats
Terneuzen
Polisa lease

33.841 Km Probih

1986Rik vypusku

BenzinePalivo

194 PkPotuzhnist

CabrioletKuzov

HandgeschakeldTransmisiya

Osnovni dani

Marka
Morgan
Model
Plus 8
Komplektatsiya
injection 3.5i V8 alloy body
Nomernyi znak
RB-47-TP
Palyvo
Benzine
Rik vypusku
1986
Probih
33.841 Km
Kuzov
Cabriolet
Transmisiya
Handgeschakeld
Kilkist dverei
2
Kilkist mists
2
Osnovnyi kolir
blauw
Tip farby
basis
Tsina prodazhu
€ 68.945
PDV / Marzha
Marge

Dvygun

Kilkist tsylindriv
8
Robochyi obem (cc)
3946
Potuzhnist (k.s.)
194
Potuzhnist (kW)
143
Maksymalna shvydkist (km/h)
200

Ekologiya

Kilkist peredach
5
Serednya vytrata
12.9
Vytrata misto
19.3
Vytrata trasa
9.3
Ekologichnyi klas
0
Vykydy CO2
182
Energetychnyi klas
G

Istoriya

TO pry vydachi
Nee
Tsina novym
€ 0
Data nadkhodzhennya
14-09-2020
Data chastyny 1
01-10-1986
Data chastyny 1a
01-10-1986
Servisna knyzhka
Onbekend

Rozmiry ta vaga

Masa
920 Kg
Masa prychepa z halmamy
838 Kg
Masa prychepa bez halmiv
460 Kg

Finansovi dani

Pidgotovchi vytraty
€ 0
Podatkove narakhuvannya (%)
25
Dorozhnii zbir (kvartal)
€ 0 / € 0

Inshe

Typ transportu
Personenauto
NAP veb-mitka
-
Mistseznakhodzhennya
Terneuzen
Zavodskyi kolir
Lapis Blau
Ozdoblennya salonu
Leder
Kilkist klyuchiv
Onbekend
Kilkist brelokiv
Geen
Bilshe kharakterystyk
Menshe kharakterystyk

Optsii ta aksesuari

Exterieur

 Lichtmetalen velgen

Extra

 Reservewiel
Bilshe optsii
Menshe optsii

Classics

 APK bij aflevering: N
 Garantie opmerking: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600
 Bovag_garantie: N
 Bovag_40puntencheck: N
 Bovag_afleverbeurt: N
 Vetos_garantie: N
 Pca_top_occasion: N
 Bosch_car_service_best_car_selection: N
 Vakgarant_premium_occasion: N
 Autotrust_garantie: N
 Car_garantie: N
 Mbsg_garantie: N
 Opmerkingen: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600
Merk: Morgan
Model: Plus 8 injection
Type: 3.5i V8 alloy body
Interieurkleur: Licht grijs

MORGAN PLUS 8
De Morgan Plus 8 is verreweg het bekendste sportwagen model gebouwd door de Britse autofabrikant Morgan in 1968. De aanhoudende populariteit van het model is al vele jaren de drijvende kracht van het bedrijf in de meer dan 50 jaar dat, met een kleine onderbreking, het wordt geproduceerd. Onder Morgan liefhebbers wordt het model zeer sterk geassocieerd met Peter Morgan, de eigenaar-voorzitter achter het ontwerp.

In 1966 naderde de Triumph TR-motor het einde van zijn levensduur en werd gezocht naar een geschikte vervanging. De Rover Motor Company bood de aluminium Rover V8-motor aan. Maurice Owen kwam bij het bedrijf om de leiding te nemen over de ontwikkeling van de nieuwe auto, de Morgan Plus Eight, en dit model werd aan het publiek aangekondigd op de Earls Court Motor Show van 1968. De Plus 8 behield Morgan’s reputatie op het circuit. Dit bleek een van de meest succesvolle auto’s te zijn die het bedrijf ooit heeft gebouwd. Eind jaren zestig verwierf de Morgan Motor Company extra fabrieksgebouwen ten zuiden van de bestaande fabriek. Dit maakte een bescheiden uitbreiding van de activiteiten van Pickersleigh Road mogelijk.

Alle Morgans, dus ook de Plus 8, zijn cabriolets. Het is een Brits model bomvol nostalgie: Morgans worden al sinds de jaren vóór de Tweede Wereldoorlog op dezelfde manier gebouwd. Op een stalen chassis wordt een essenhouten frame geplaatst, terwijl de carrosserie van metaal is. Vrijwel alles wordt met de hand vervaardigd en gemonteerd. Morgan wordt geleid door Charles Morgan, de kleinzoon van de oprichter.

DESIGN VAN DE MORGAN PLUS 8
Het prototype van de Plus 8 was gebaseerd op een aangepaste versie van het chassis van de Plus 4 , waar een 3,5 liter V8 motorblok van Rover in werd gelegd. Het chassis werd een aantal keren aangepast vanwege aanpassingen aan de versnellingsbak in 1973 en 1976. Als gevolg van deze chassis aanpassingen werd ook de body aangepast en verbreed in 1976 en werden de wielkasten vergroot om de grotere en bredere banden kwijt te kunnen die nodig waren om het gegroeide vermogen van de motor goed naar de weg te krijgen. De originele 1968 Plus 8 was 57 inch breed en de laatste was 64 inch breed. Voor een aantal jaren in de jaren zestig was de Plus 8 de snelste productie auto in Groot-Brittanië.

MOTOREN IN DE PLUS 8
Morgan was de eerste van een reeks van sportieve autofabrikanten die de V8-motoren van Rover gebruikte, later volgden TVR en Marcos dit voorbeeld. Vanaf het begin heeft de auto een achtcilinder motor onder de kap gehad. De 3,5-liter V8 waarmee de Plus 8 debuteerde, werd geleend uit de Rover P6 3500. Op zijn beurt was de Rover-motor weer gebaseerd op een blok van General Motors. De prestaties van de Plus 8 waren fenomenaal: de auto had maar 6,7 seconden nodig voor de sprint naar 100 km/h en dat in 1968! Er was geen Britse productie-auto die sneller was. De indrukwekkende prestaties waren een combinatie van het Amerikaans-Britse blok en het lage gewicht van de auto. De Plus 8 woog maar iets meer dan 800 kilo. De door ons aangeboden Plus 8 3.5 V8 injection is een kort geproduceerde uitvoering met de unieke aluminium carrosserie, aluminium velgen en bumpers, en de 193 pk sterke 3.5 V8 in combinatie met een 5 versnellingsbak. Af fabriek besteld in de BMW kleur Lapis Blau. Deze Morgan is nieuw geleverd in Nederland door de toenmalige importeur Nimag. Het lakwerk is compleet nieuw, in een van onze eigen spuiterijen uitgevoerd, het interieur, de softtop en alle bekleding werden door een lokale vakman eveneens volledig vernieuwd. Tevens lieten wij een nieuwe tonneaucover maken welke wordt bijgeleverd. Het notenhouten dashboard is terug in originele staat gebracht middels het vakkundig verwijderen van de oude laklaag en het aanbrengen van een nieuwe vernislaag. Kortom een unieke Morgan voor de perfectionistisch ingestelde liefhebber.


Let op: Bezichtiging alleen op afspraak!

Telefon

0115-622600

Whatsapp

Elektronna poshta

verkoop@rida.nl

Adresa

Vakgarage Rida, Mr. F.J. Haarmanweg 4, 4538AR Terneuzen

Basis

Marka
Morgan
Model
Plus 8
Komplektatsiya
injection 3.5i V8 alloy body
Nomernyi znak
RB-47-TP
Palyvo
Benzine
Rik vypusku
1986
Probih
33.841 Km
Kuzov
Cabriolet
Transmisiya
Handgeschakeld
Kilkist dverei
2
Kilkist mists
2
Osnovnyi kolir
blauw
Tip farby
basis
Tsina prodazhu
€ 68.945
PDV / Marzha
Marge

Motor

Liczba cylindrow
8
Pojemnosc skokowa (cc)
3946
Moc (KM)
194
Moc (kW)
143
Predkosc maksymalna (km/h)
200

Milieu

Kilkist peredach
5
Serednya vytrata
12.9
Vytrata misto
19.3
Vytrata trasa
9.3
Ekologichnyi klas
0
Vykydy CO2
182
Energetychnyi klas
G

Geschiedenis

TO pry vydachi
Nee
Tsina novym
€ 0
Data nadkhodzhennya
14-09-2020
Data chastyny 1
01-10-1986
Data chastyny 1a
01-10-1986
Servisna knyzhka
Onbekend

Afmetingen en gewicht

Masa
920 Kg
Masa prychepa z halmamy
838 Kg
Masa prychepa bez halmiv
460 Kg

Financieel

Pidgotovchi vytraty
€ 0
Podatkove narakhuvannya (%)
25
Dorozhnii zbir (kvartal)
€ 0 / € 0

Overige

Typ transportu
Personenauto
NAP veb-mitka
-
Mistseznakhodzhennya
Terneuzen
Zavodskyi kolir
Lapis Blau
Ozdoblennya salonu
Leder
Kilkist klyuchiv
Onbekend
Kilkist brelokiv
Geen

Opties en accessoires

Exterieur

 Lichtmetalen velgen

Extra

 Reservewiel

Classics

 APK bij aflevering: N
 Garantie opmerking: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600
 Bovag_garantie: N
 Bovag_40puntencheck: N
 Bovag_afleverbeurt: N
 Vetos_garantie: N
 Pca_top_occasion: N
 Bosch_car_service_best_car_selection: N
 Vakgarant_premium_occasion: N
 Autotrust_garantie: N
 Car_garantie: N
 Mbsg_garantie: N
 Opmerkingen: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600

Merk: Morgan
Model: Plus 8 injection
Type: 3.5i V8 alloy body
Interieurkleur: Licht grijs

MORGAN PLUS 8
De Morgan Plus 8 is verreweg het bekendste sportwagen model gebouwd door de Britse autofabrikant Morgan in 1968. De aanhoudende populariteit van het model is al vele jaren de drijvende kracht van het bedrijf in de meer dan 50 jaar dat, met een kleine onderbreking, het wordt geproduceerd. Onder Morgan liefhebbers wordt het model zeer sterk geassocieerd met Peter Morgan, de eigenaar-voorzitter achter het ontwerp.

In 1966 naderde de Triumph TR-motor het einde van zijn levensduur en werd gezocht naar een geschikte vervanging. De Rover Motor Company bood de aluminium Rover V8-motor aan. Maurice Owen kwam bij het bedrijf om de leiding te nemen over de ontwikkeling van de nieuwe auto, de Morgan Plus Eight, en dit model werd aan het publiek aangekondigd op de Earls Court Motor Show van 1968. De Plus 8 behield Morgan’s reputatie op het circuit. Dit bleek een van de meest succesvolle auto’s te zijn die het bedrijf ooit heeft gebouwd. Eind jaren zestig verwierf de Morgan Motor Company extra fabrieksgebouwen ten zuiden van de bestaande fabriek. Dit maakte een bescheiden uitbreiding van de activiteiten van Pickersleigh Road mogelijk.

Alle Morgans, dus ook de Plus 8, zijn cabriolets. Het is een Brits model bomvol nostalgie: Morgans worden al sinds de jaren vóór de Tweede Wereldoorlog op dezelfde manier gebouwd. Op een stalen chassis wordt een essenhouten frame geplaatst, terwijl de carrosserie van metaal is. Vrijwel alles wordt met de hand vervaardigd en gemonteerd. Morgan wordt geleid door Charles Morgan, de kleinzoon van de oprichter.

DESIGN VAN DE MORGAN PLUS 8
Het prototype van de Plus 8 was gebaseerd op een aangepaste versie van het chassis van de Plus 4 , waar een 3,5 liter V8 motorblok van Rover in werd gelegd. Het chassis werd een aantal keren aangepast vanwege aanpassingen aan de versnellingsbak in 1973 en 1976. Als gevolg van deze chassis aanpassingen werd ook de body aangepast en verbreed in 1976 en werden de wielkasten vergroot om de grotere en bredere banden kwijt te kunnen die nodig waren om het gegroeide vermogen van de motor goed naar de weg te krijgen. De originele 1968 Plus 8 was 57 inch breed en de laatste was 64 inch breed. Voor een aantal jaren in de jaren zestig was de Plus 8 de snelste productie auto in Groot-Brittanië.

MOTOREN IN DE PLUS 8
Morgan was de eerste van een reeks van sportieve autofabrikanten die de V8-motoren van Rover gebruikte, later volgden TVR en Marcos dit voorbeeld. Vanaf het begin heeft de auto een achtcilinder motor onder de kap gehad. De 3,5-liter V8 waarmee de Plus 8 debuteerde, werd geleend uit de Rover P6 3500. Op zijn beurt was de Rover-motor weer gebaseerd op een blok van General Motors. De prestaties van de Plus 8 waren fenomenaal: de auto had maar 6,7 seconden nodig voor de sprint naar 100 km/h en dat in 1968! Er was geen Britse productie-auto die sneller was. De indrukwekkende prestaties waren een combinatie van het Amerikaans-Britse blok en het lage gewicht van de auto. De Plus 8 woog maar iets meer dan 800 kilo. De door ons aangeboden Plus 8 3.5 V8 injection is een kort geproduceerde uitvoering met de unieke aluminium carrosserie, aluminium velgen en bumpers, en de 193 pk sterke 3.5 V8 in combinatie met een 5 versnellingsbak. Af fabriek besteld in de BMW kleur Lapis Blau. Deze Morgan is nieuw geleverd in Nederland door de toenmalige importeur Nimag. Het lakwerk is compleet nieuw, in een van onze eigen spuiterijen uitgevoerd, het interieur, de softtop en alle bekleding werden door een lokale vakman eveneens volledig vernieuwd. Tevens lieten wij een nieuwe tonneaucover maken welke wordt bijgeleverd. Het notenhouten dashboard is terug in originele staat gebracht middels het vakkundig verwijderen van de oude laklaag en het aanbrengen van een nieuwe vernislaag. Kortom een unieke Morgan voor de perfectionistisch ingestelde liefhebber.


Let op: Bezichtiging alleen op afspraak!

Telefoon

0115-622600

Whatsapp

Adres

Vakgarage Rida, Mr. F.J. Haarmanweg 4, 4538AR Terneuzen

Bilshe informatsii pro mozhlyvosti lizingu?   088 - 1021 544   088 - 1021 549    lease@polisa.nl