Polisa Lease

€ 1.407 p/m
€ 68.945

Morgan Plus 8 injection 3.5i V8 alloy body

injection 3.5i V8 alloy body

Leasebedrag
Maandbedrag (indicatief)
Merk
Morgan
Model
Plus 8
Carrosserie
Cabriolet
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
1986
Brandstof
Benzine
Tellerstand
33.841 km
Cilinderinhoud
3.946 cc
Kleur
blauw basis
Aanschafprijs
€ 68.945
BTW/Marge
Marge
Kenteken
RB-47-TP
Autobedrijf
Vakgarage Rida
Plaats
Terneuzen
Polisa lease

33.841 Km Tellerstand

1986Bouwjaar

BenzineBrandstof

194 PkVermogen

CabrioletCarrosserie

HandgeschakeldTransmissie

Basis

Merk
Morgan
Model
Plus 8
Uitvoering
injection 3.5i V8 alloy body
Kenteken
RB-47-TP
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1986
Tellerstand
33.841 Km
Carrosserie
Cabriolet
Transmissie
Handgeschakeld
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
2
Basiskleur
blauw
Laksoort
basis
Verkoopprijs
€ 68.945
BTW / Marge
Marge

Motor

Aantal cilinders
8
Cilinderinhoud (cc)
3946
Vermogen (pk)
194
Vermogen (kW)
143
Topsnelheid (km/u)
200

Milieu

Aantal versnellingen
5
Gemiddeld verbruik (l/100km)
12.9
Verbruik stad (km/l)
19.3
Verbruik snelweg (km/l)
9.3
Emissieklasse
0
CO2 uitstoot (g/km)
182
Energielabel
G

Geschiedenis

APK bij aflevering
Nee
Nieuwprijs
€ 0
Datum binnenkomst
14-09-2020
Datum deel 1
01-10-1986
Datum deel 1a
01-10-1986
Onderhoudsboekjes
Onbekend

Afmetingen en gewicht

Massa
920 Kg
Maximaal trekgewicht geremd
838 Kg
Maximaal trekgewicht ongeremd
460 Kg

Financieel

Kosten rijklaar
€ 0
Bijtelling (%)
25
Wegenbelasting (kwartaal)
€ 0 / € 0

Overige

Voertuigsoort
Personenauto
NAP weblabel
-
Locatie voertuig
Terneuzen
Fabriekskleur
Lapis Blau
Bekleding
Leder
Aantal sleutels
Onbekend
Aantal handzenders
Geen
Meer specificaties
Minder specificaties

Opties en accessoires

Exterieur

 Lichtmetalen velgen

Extra

 Reservewiel
Meer opties
Minder opties

Classics

 APK bij aflevering: N
 Garantie opmerking: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600
 Bovag_garantie: N
 Bovag_40puntencheck: N
 Bovag_afleverbeurt: N
 Vetos_garantie: N
 Pca_top_occasion: N
 Bosch_car_service_best_car_selection: N
 Vakgarant_premium_occasion: N
 Autotrust_garantie: N
 Car_garantie: N
 Mbsg_garantie: N
 Opmerkingen: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600
Merk: Morgan
Model: Plus 8 injection
Type: 3.5i V8 alloy body
Interieurkleur: Licht grijs

MORGAN PLUS 8
De Morgan Plus 8 is verreweg het bekendste sportwagen model gebouwd door de Britse autofabrikant Morgan in 1968. De aanhoudende populariteit van het model is al vele jaren de drijvende kracht van het bedrijf in de meer dan 50 jaar dat, met een kleine onderbreking, het wordt geproduceerd. Onder Morgan liefhebbers wordt het model zeer sterk geassocieerd met Peter Morgan, de eigenaar-voorzitter achter het ontwerp.

In 1966 naderde de Triumph TR-motor het einde van zijn levensduur en werd gezocht naar een geschikte vervanging. De Rover Motor Company bood de aluminium Rover V8-motor aan. Maurice Owen kwam bij het bedrijf om de leiding te nemen over de ontwikkeling van de nieuwe auto, de Morgan Plus Eight, en dit model werd aan het publiek aangekondigd op de Earls Court Motor Show van 1968. De Plus 8 behield Morgan’s reputatie op het circuit. Dit bleek een van de meest succesvolle auto’s te zijn die het bedrijf ooit heeft gebouwd. Eind jaren zestig verwierf de Morgan Motor Company extra fabrieksgebouwen ten zuiden van de bestaande fabriek. Dit maakte een bescheiden uitbreiding van de activiteiten van Pickersleigh Road mogelijk.

Alle Morgans, dus ook de Plus 8, zijn cabriolets. Het is een Brits model bomvol nostalgie: Morgans worden al sinds de jaren vóór de Tweede Wereldoorlog op dezelfde manier gebouwd. Op een stalen chassis wordt een essenhouten frame geplaatst, terwijl de carrosserie van metaal is. Vrijwel alles wordt met de hand vervaardigd en gemonteerd. Morgan wordt geleid door Charles Morgan, de kleinzoon van de oprichter.

DESIGN VAN DE MORGAN PLUS 8
Het prototype van de Plus 8 was gebaseerd op een aangepaste versie van het chassis van de Plus 4 , waar een 3,5 liter V8 motorblok van Rover in werd gelegd. Het chassis werd een aantal keren aangepast vanwege aanpassingen aan de versnellingsbak in 1973 en 1976. Als gevolg van deze chassis aanpassingen werd ook de body aangepast en verbreed in 1976 en werden de wielkasten vergroot om de grotere en bredere banden kwijt te kunnen die nodig waren om het gegroeide vermogen van de motor goed naar de weg te krijgen. De originele 1968 Plus 8 was 57 inch breed en de laatste was 64 inch breed. Voor een aantal jaren in de jaren zestig was de Plus 8 de snelste productie auto in Groot-Brittanië.

MOTOREN IN DE PLUS 8
Morgan was de eerste van een reeks van sportieve autofabrikanten die de V8-motoren van Rover gebruikte, later volgden TVR en Marcos dit voorbeeld. Vanaf het begin heeft de auto een achtcilinder motor onder de kap gehad. De 3,5-liter V8 waarmee de Plus 8 debuteerde, werd geleend uit de Rover P6 3500. Op zijn beurt was de Rover-motor weer gebaseerd op een blok van General Motors. De prestaties van de Plus 8 waren fenomenaal: de auto had maar 6,7 seconden nodig voor de sprint naar 100 km/h en dat in 1968! Er was geen Britse productie-auto die sneller was. De indrukwekkende prestaties waren een combinatie van het Amerikaans-Britse blok en het lage gewicht van de auto. De Plus 8 woog maar iets meer dan 800 kilo. De door ons aangeboden Plus 8 3.5 V8 injection is een kort geproduceerde uitvoering met de unieke aluminium carrosserie, aluminium velgen en bumpers, en de 193 pk sterke 3.5 V8 in combinatie met een 5 versnellingsbak. Af fabriek besteld in de BMW kleur Lapis Blau. Deze Morgan is nieuw geleverd in Nederland door de toenmalige importeur Nimag. Het lakwerk is compleet nieuw, in een van onze eigen spuiterijen uitgevoerd, het interieur, de softtop en alle bekleding werden door een lokale vakman eveneens volledig vernieuwd. Tevens lieten wij een nieuwe tonneaucover maken welke wordt bijgeleverd. Het notenhouten dashboard is terug in originele staat gebracht middels het vakkundig verwijderen van de oude laklaag en het aanbrengen van een nieuwe vernislaag. Kortom een unieke Morgan voor de perfectionistisch ingestelde liefhebber.


Let op: Bezichtiging alleen op afspraak!

Telefoon

0115-622600

Whatsapp

Adres

Vakgarage Rida, Mr. F.J. Haarmanweg 4, 4538AR Terneuzen

Basis

Merk
Morgan
Model
Plus 8
Uitvoering
injection 3.5i V8 alloy body
Kenteken
RB-47-TP
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1986
Tellerstand
33.841 Km
Carrosserie
Cabriolet
Transmissie
Handgeschakeld
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
2
Basiskleur
blauw
Laksoort
basis
Verkoopprijs
€ 68.945
BTW / Marge
Marge

Motor

Liczba cylindrow
8
Pojemnosc skokowa (cc)
3946
Moc (KM)
194
Moc (kW)
143
Predkosc maksymalna (km/h)
200

Milieu

Aantal versnellingen
5
Gemiddeld verbruik (l/100km)
12.9
Verbruik stad (km/l)
19.3
Verbruik snelweg (km/l)
9.3
Emissieklasse
0
CO2 uitstoot (g/km)
182
Energielabel
G

Geschiedenis

APK bij aflevering
Nee
Nieuwprijs
€ 0
Datum binnenkomst
14-09-2020
Datum deel 1
01-10-1986
Datum deel 1a
01-10-1986
Onderhoudsboekjes
Onbekend

Afmetingen en gewicht

Massa
920 Kg
Maximaal trekgewicht geremd
838 Kg
Maximaal trekgewicht ongeremd
460 Kg

Financieel

Kosten rijklaar
€ 0
Bijtelling (%)
25
Wegenbelasting (kwartaal)
€ 0 / € 0

Overige

Voertuigsoort
Personenauto
NAP weblabel
-
Locatie voertuig
Terneuzen
Fabriekskleur
Lapis Blau
Bekleding
Leder
Aantal sleutels
Onbekend
Aantal handzenders
Geen

Opties en accessoires

Exterieur

 Lichtmetalen velgen

Extra

 Reservewiel

Classics

 APK bij aflevering: N
 Garantie opmerking: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600
 Bovag_garantie: N
 Bovag_40puntencheck: N
 Bovag_afleverbeurt: N
 Vetos_garantie: N
 Pca_top_occasion: N
 Bosch_car_service_best_car_selection: N
 Vakgarant_premium_occasion: N
 Autotrust_garantie: N
 Car_garantie: N
 Mbsg_garantie: N
 Opmerkingen: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600

Merk: Morgan
Model: Plus 8 injection
Type: 3.5i V8 alloy body
Interieurkleur: Licht grijs

MORGAN PLUS 8
De Morgan Plus 8 is verreweg het bekendste sportwagen model gebouwd door de Britse autofabrikant Morgan in 1968. De aanhoudende populariteit van het model is al vele jaren de drijvende kracht van het bedrijf in de meer dan 50 jaar dat, met een kleine onderbreking, het wordt geproduceerd. Onder Morgan liefhebbers wordt het model zeer sterk geassocieerd met Peter Morgan, de eigenaar-voorzitter achter het ontwerp.

In 1966 naderde de Triumph TR-motor het einde van zijn levensduur en werd gezocht naar een geschikte vervanging. De Rover Motor Company bood de aluminium Rover V8-motor aan. Maurice Owen kwam bij het bedrijf om de leiding te nemen over de ontwikkeling van de nieuwe auto, de Morgan Plus Eight, en dit model werd aan het publiek aangekondigd op de Earls Court Motor Show van 1968. De Plus 8 behield Morgan’s reputatie op het circuit. Dit bleek een van de meest succesvolle auto’s te zijn die het bedrijf ooit heeft gebouwd. Eind jaren zestig verwierf de Morgan Motor Company extra fabrieksgebouwen ten zuiden van de bestaande fabriek. Dit maakte een bescheiden uitbreiding van de activiteiten van Pickersleigh Road mogelijk.

Alle Morgans, dus ook de Plus 8, zijn cabriolets. Het is een Brits model bomvol nostalgie: Morgans worden al sinds de jaren vóór de Tweede Wereldoorlog op dezelfde manier gebouwd. Op een stalen chassis wordt een essenhouten frame geplaatst, terwijl de carrosserie van metaal is. Vrijwel alles wordt met de hand vervaardigd en gemonteerd. Morgan wordt geleid door Charles Morgan, de kleinzoon van de oprichter.

DESIGN VAN DE MORGAN PLUS 8
Het prototype van de Plus 8 was gebaseerd op een aangepaste versie van het chassis van de Plus 4 , waar een 3,5 liter V8 motorblok van Rover in werd gelegd. Het chassis werd een aantal keren aangepast vanwege aanpassingen aan de versnellingsbak in 1973 en 1976. Als gevolg van deze chassis aanpassingen werd ook de body aangepast en verbreed in 1976 en werden de wielkasten vergroot om de grotere en bredere banden kwijt te kunnen die nodig waren om het gegroeide vermogen van de motor goed naar de weg te krijgen. De originele 1968 Plus 8 was 57 inch breed en de laatste was 64 inch breed. Voor een aantal jaren in de jaren zestig was de Plus 8 de snelste productie auto in Groot-Brittanië.

MOTOREN IN DE PLUS 8
Morgan was de eerste van een reeks van sportieve autofabrikanten die de V8-motoren van Rover gebruikte, later volgden TVR en Marcos dit voorbeeld. Vanaf het begin heeft de auto een achtcilinder motor onder de kap gehad. De 3,5-liter V8 waarmee de Plus 8 debuteerde, werd geleend uit de Rover P6 3500. Op zijn beurt was de Rover-motor weer gebaseerd op een blok van General Motors. De prestaties van de Plus 8 waren fenomenaal: de auto had maar 6,7 seconden nodig voor de sprint naar 100 km/h en dat in 1968! Er was geen Britse productie-auto die sneller was. De indrukwekkende prestaties waren een combinatie van het Amerikaans-Britse blok en het lage gewicht van de auto. De Plus 8 woog maar iets meer dan 800 kilo. De door ons aangeboden Plus 8 3.5 V8 injection is een kort geproduceerde uitvoering met de unieke aluminium carrosserie, aluminium velgen en bumpers, en de 193 pk sterke 3.5 V8 in combinatie met een 5 versnellingsbak. Af fabriek besteld in de BMW kleur Lapis Blau. Deze Morgan is nieuw geleverd in Nederland door de toenmalige importeur Nimag. Het lakwerk is compleet nieuw, in een van onze eigen spuiterijen uitgevoerd, het interieur, de softtop en alle bekleding werden door een lokale vakman eveneens volledig vernieuwd. Tevens lieten wij een nieuwe tonneaucover maken welke wordt bijgeleverd. Het notenhouten dashboard is terug in originele staat gebracht middels het vakkundig verwijderen van de oude laklaag en het aanbrengen van een nieuwe vernislaag. Kortom een unieke Morgan voor de perfectionistisch ingestelde liefhebber.


Let op: Bezichtiging alleen op afspraak!

Telefoon

0115-622600

Whatsapp

Adres

Vakgarage Rida, Mr. F.J. Haarmanweg 4, 4538AR Terneuzen

Meer informatie over de lease mogelijkheden?   088 - 1021 544   088 - 1021 549    lease@polisa.nl