Polisa Lease

€ 1.407 mes
€ 68.945

Morgan Plus 8 injection 3.5i V8 alloy body

injection 3.5i V8 alloy body

Leasebedrag
Maandbedrag (indicatief)
Marca
Morgan
Modelo
Plus 8
Carroceria
Cabriolet
Transmision
Handgeschakeld
Ano de fabricacion
1986
Combustible
Benzine
Kilometraje
33.841 km
Cilinderinhoud
3.946 cc
Kleur
blauw basis
Aanschafprijs
€ 68.945
BTW/Marge
Marge
Kenteken
RB-47-TP
Autobedrijf
Vakgarage Rida
Plaats
Terneuzen
Polisa lease

33.841 Km Kilometraje

1986Ano de fabricacion

BenzineCombustible

194 PkPotencia

CabrioletCarroceria

HandgeschakeldTransmision

Datos basicos

Marca
Morgan
Modelo
Plus 8
Version
injection 3.5i V8 alloy body
Matricula
RB-47-TP
Combustible
Benzine
Ano de fabricacion
1986
Kilometraje
33.841 Km
Carroceria
Cabriolet
Transmision
Handgeschakeld
Numero de puertas
2
Numero de plazas
2
Color basico
blauw
Tipo de pintura
basis
Precio de venta
€ 68.945
IVA / Margen
Marge

Motor

Numero de cilindros
8
Cilindrada (cc)
3946
Potencia (CV)
194
Potencia (kW)
143
Velocidad maxima (km/h)
200

Medio ambiente

Numero de marchas
5
Consumo medio
12.9
Consumo ciudad
19.3
Consumo autopista
9.3
Clase de emisiones
0
Emisiones CO2
182
Etiqueta energetica
G

Historial

ITV al entregar
Nee
Precio nuevo
€ 0
Fecha de entrada
14-09-2020
Fecha parte 1
01-10-1986
Fecha parte 1a
01-10-1986
Libros de mantenimiento
Onbekend

Dimensiones y peso

Masa
920 Kg
Peso remolcable con freno
838 Kg
Peso remolcable sin freno
460 Kg

Financiero

Costes de entrega
€ 0
Imputacion fiscal (%)
25
Impuesto circulacion (trimestre)
€ 0 / € 0

Otros

Tipo de vehiculo
Personenauto
Etiqueta web NAP
-
Ubicacion vehiculo
Terneuzen
Color fabrica
Lapis Blau
Tapiceria
Leder
Numero de llaves
Onbekend
Numero de mandos
Geen
Mas especificaciones
Menos especificaciones

Opciones y accesorios

Exterieur

 Lichtmetalen velgen

Extra

 Reservewiel
Mas opciones
Menos opciones

Classics

 APK bij aflevering: N
 Garantie opmerking: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600
 Bovag_garantie: N
 Bovag_40puntencheck: N
 Bovag_afleverbeurt: N
 Vetos_garantie: N
 Pca_top_occasion: N
 Bosch_car_service_best_car_selection: N
 Vakgarant_premium_occasion: N
 Autotrust_garantie: N
 Car_garantie: N
 Mbsg_garantie: N
 Opmerkingen: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600
Merk: Morgan
Model: Plus 8 injection
Type: 3.5i V8 alloy body
Interieurkleur: Licht grijs

MORGAN PLUS 8
De Morgan Plus 8 is verreweg het bekendste sportwagen model gebouwd door de Britse autofabrikant Morgan in 1968. De aanhoudende populariteit van het model is al vele jaren de drijvende kracht van het bedrijf in de meer dan 50 jaar dat, met een kleine onderbreking, het wordt geproduceerd. Onder Morgan liefhebbers wordt het model zeer sterk geassocieerd met Peter Morgan, de eigenaar-voorzitter achter het ontwerp.

In 1966 naderde de Triumph TR-motor het einde van zijn levensduur en werd gezocht naar een geschikte vervanging. De Rover Motor Company bood de aluminium Rover V8-motor aan. Maurice Owen kwam bij het bedrijf om de leiding te nemen over de ontwikkeling van de nieuwe auto, de Morgan Plus Eight, en dit model werd aan het publiek aangekondigd op de Earls Court Motor Show van 1968. De Plus 8 behield Morgan’s reputatie op het circuit. Dit bleek een van de meest succesvolle auto’s te zijn die het bedrijf ooit heeft gebouwd. Eind jaren zestig verwierf de Morgan Motor Company extra fabrieksgebouwen ten zuiden van de bestaande fabriek. Dit maakte een bescheiden uitbreiding van de activiteiten van Pickersleigh Road mogelijk.

Alle Morgans, dus ook de Plus 8, zijn cabriolets. Het is een Brits model bomvol nostalgie: Morgans worden al sinds de jaren vóór de Tweede Wereldoorlog op dezelfde manier gebouwd. Op een stalen chassis wordt een essenhouten frame geplaatst, terwijl de carrosserie van metaal is. Vrijwel alles wordt met de hand vervaardigd en gemonteerd. Morgan wordt geleid door Charles Morgan, de kleinzoon van de oprichter.

DESIGN VAN DE MORGAN PLUS 8
Het prototype van de Plus 8 was gebaseerd op een aangepaste versie van het chassis van de Plus 4 , waar een 3,5 liter V8 motorblok van Rover in werd gelegd. Het chassis werd een aantal keren aangepast vanwege aanpassingen aan de versnellingsbak in 1973 en 1976. Als gevolg van deze chassis aanpassingen werd ook de body aangepast en verbreed in 1976 en werden de wielkasten vergroot om de grotere en bredere banden kwijt te kunnen die nodig waren om het gegroeide vermogen van de motor goed naar de weg te krijgen. De originele 1968 Plus 8 was 57 inch breed en de laatste was 64 inch breed. Voor een aantal jaren in de jaren zestig was de Plus 8 de snelste productie auto in Groot-Brittanië.

MOTOREN IN DE PLUS 8
Morgan was de eerste van een reeks van sportieve autofabrikanten die de V8-motoren van Rover gebruikte, later volgden TVR en Marcos dit voorbeeld. Vanaf het begin heeft de auto een achtcilinder motor onder de kap gehad. De 3,5-liter V8 waarmee de Plus 8 debuteerde, werd geleend uit de Rover P6 3500. Op zijn beurt was de Rover-motor weer gebaseerd op een blok van General Motors. De prestaties van de Plus 8 waren fenomenaal: de auto had maar 6,7 seconden nodig voor de sprint naar 100 km/h en dat in 1968! Er was geen Britse productie-auto die sneller was. De indrukwekkende prestaties waren een combinatie van het Amerikaans-Britse blok en het lage gewicht van de auto. De Plus 8 woog maar iets meer dan 800 kilo. De door ons aangeboden Plus 8 3.5 V8 injection is een kort geproduceerde uitvoering met de unieke aluminium carrosserie, aluminium velgen en bumpers, en de 193 pk sterke 3.5 V8 in combinatie met een 5 versnellingsbak. Af fabriek besteld in de BMW kleur Lapis Blau. Deze Morgan is nieuw geleverd in Nederland door de toenmalige importeur Nimag. Het lakwerk is compleet nieuw, in een van onze eigen spuiterijen uitgevoerd, het interieur, de softtop en alle bekleding werden door een lokale vakman eveneens volledig vernieuwd. Tevens lieten wij een nieuwe tonneaucover maken welke wordt bijgeleverd. Het notenhouten dashboard is terug in originele staat gebracht middels het vakkundig verwijderen van de oude laklaag en het aanbrengen van een nieuwe vernislaag. Kortom een unieke Morgan voor de perfectionistisch ingestelde liefhebber.


Let op: Bezichtiging alleen op afspraak!

Telefono

0115-622600

Whatsapp

Correo electronico

verkoop@rida.nl

Direccion

Vakgarage Rida, Mr. F.J. Haarmanweg 4, 4538AR Terneuzen

Basis

Marca
Morgan
Modelo
Plus 8
Version
injection 3.5i V8 alloy body
Matricula
RB-47-TP
Combustible
Benzine
Ano de fabricacion
1986
Kilometraje
33.841 Km
Carroceria
Cabriolet
Transmision
Handgeschakeld
Numero de puertas
2
Numero de plazas
2
Color basico
blauw
Tipo de pintura
basis
Precio de venta
€ 68.945
IVA / Margen
Marge

Motor

Liczba cylindrow
8
Pojemnosc skokowa (cc)
3946
Moc (KM)
194
Moc (kW)
143
Predkosc maksymalna (km/h)
200

Milieu

Numero de marchas
5
Consumo medio
12.9
Consumo ciudad
19.3
Consumo autopista
9.3
Clase de emisiones
0
Emisiones CO2
182
Etiqueta energetica
G

Geschiedenis

ITV al entregar
Nee
Precio nuevo
€ 0
Fecha de entrada
14-09-2020
Fecha parte 1
01-10-1986
Fecha parte 1a
01-10-1986
Libros de mantenimiento
Onbekend

Afmetingen en gewicht

Masa
920 Kg
Peso remolcable con freno
838 Kg
Peso remolcable sin freno
460 Kg

Financieel

Costes de entrega
€ 0
Imputacion fiscal (%)
25
Impuesto circulacion (trimestre)
€ 0 / € 0

Overige

Tipo de vehiculo
Personenauto
Etiqueta web NAP
-
Ubicacion vehiculo
Terneuzen
Color fabrica
Lapis Blau
Tapiceria
Leder
Numero de llaves
Onbekend
Numero de mandos
Geen

Opties en accessoires

Exterieur

 Lichtmetalen velgen

Extra

 Reservewiel

Classics

 APK bij aflevering: N
 Garantie opmerking: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600
 Bovag_garantie: N
 Bovag_40puntencheck: N
 Bovag_afleverbeurt: N
 Vetos_garantie: N
 Pca_top_occasion: N
 Bosch_car_service_best_car_selection: N
 Vakgarant_premium_occasion: N
 Autotrust_garantie: N
 Car_garantie: N
 Mbsg_garantie: N
 Opmerkingen: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600

Merk: Morgan
Model: Plus 8 injection
Type: 3.5i V8 alloy body
Interieurkleur: Licht grijs

MORGAN PLUS 8
De Morgan Plus 8 is verreweg het bekendste sportwagen model gebouwd door de Britse autofabrikant Morgan in 1968. De aanhoudende populariteit van het model is al vele jaren de drijvende kracht van het bedrijf in de meer dan 50 jaar dat, met een kleine onderbreking, het wordt geproduceerd. Onder Morgan liefhebbers wordt het model zeer sterk geassocieerd met Peter Morgan, de eigenaar-voorzitter achter het ontwerp.

In 1966 naderde de Triumph TR-motor het einde van zijn levensduur en werd gezocht naar een geschikte vervanging. De Rover Motor Company bood de aluminium Rover V8-motor aan. Maurice Owen kwam bij het bedrijf om de leiding te nemen over de ontwikkeling van de nieuwe auto, de Morgan Plus Eight, en dit model werd aan het publiek aangekondigd op de Earls Court Motor Show van 1968. De Plus 8 behield Morgan’s reputatie op het circuit. Dit bleek een van de meest succesvolle auto’s te zijn die het bedrijf ooit heeft gebouwd. Eind jaren zestig verwierf de Morgan Motor Company extra fabrieksgebouwen ten zuiden van de bestaande fabriek. Dit maakte een bescheiden uitbreiding van de activiteiten van Pickersleigh Road mogelijk.

Alle Morgans, dus ook de Plus 8, zijn cabriolets. Het is een Brits model bomvol nostalgie: Morgans worden al sinds de jaren vóór de Tweede Wereldoorlog op dezelfde manier gebouwd. Op een stalen chassis wordt een essenhouten frame geplaatst, terwijl de carrosserie van metaal is. Vrijwel alles wordt met de hand vervaardigd en gemonteerd. Morgan wordt geleid door Charles Morgan, de kleinzoon van de oprichter.

DESIGN VAN DE MORGAN PLUS 8
Het prototype van de Plus 8 was gebaseerd op een aangepaste versie van het chassis van de Plus 4 , waar een 3,5 liter V8 motorblok van Rover in werd gelegd. Het chassis werd een aantal keren aangepast vanwege aanpassingen aan de versnellingsbak in 1973 en 1976. Als gevolg van deze chassis aanpassingen werd ook de body aangepast en verbreed in 1976 en werden de wielkasten vergroot om de grotere en bredere banden kwijt te kunnen die nodig waren om het gegroeide vermogen van de motor goed naar de weg te krijgen. De originele 1968 Plus 8 was 57 inch breed en de laatste was 64 inch breed. Voor een aantal jaren in de jaren zestig was de Plus 8 de snelste productie auto in Groot-Brittanië.

MOTOREN IN DE PLUS 8
Morgan was de eerste van een reeks van sportieve autofabrikanten die de V8-motoren van Rover gebruikte, later volgden TVR en Marcos dit voorbeeld. Vanaf het begin heeft de auto een achtcilinder motor onder de kap gehad. De 3,5-liter V8 waarmee de Plus 8 debuteerde, werd geleend uit de Rover P6 3500. Op zijn beurt was de Rover-motor weer gebaseerd op een blok van General Motors. De prestaties van de Plus 8 waren fenomenaal: de auto had maar 6,7 seconden nodig voor de sprint naar 100 km/h en dat in 1968! Er was geen Britse productie-auto die sneller was. De indrukwekkende prestaties waren een combinatie van het Amerikaans-Britse blok en het lage gewicht van de auto. De Plus 8 woog maar iets meer dan 800 kilo. De door ons aangeboden Plus 8 3.5 V8 injection is een kort geproduceerde uitvoering met de unieke aluminium carrosserie, aluminium velgen en bumpers, en de 193 pk sterke 3.5 V8 in combinatie met een 5 versnellingsbak. Af fabriek besteld in de BMW kleur Lapis Blau. Deze Morgan is nieuw geleverd in Nederland door de toenmalige importeur Nimag. Het lakwerk is compleet nieuw, in een van onze eigen spuiterijen uitgevoerd, het interieur, de softtop en alle bekleding werden door een lokale vakman eveneens volledig vernieuwd. Tevens lieten wij een nieuwe tonneaucover maken welke wordt bijgeleverd. Het notenhouten dashboard is terug in originele staat gebracht middels het vakkundig verwijderen van de oude laklaag en het aanbrengen van een nieuwe vernislaag. Kortom een unieke Morgan voor de perfectionistisch ingestelde liefhebber.


Let op: Bezichtiging alleen op afspraak!

Telefoon

0115-622600

Whatsapp

Adres

Vakgarage Rida, Mr. F.J. Haarmanweg 4, 4538AR Terneuzen

Mas informacion sobre las opciones de leasing?   088 - 1021 544   088 - 1021 549    lease@polisa.nl